ANÅGENDE MYSKLÄDER I ALLMÄNHET OCH URTVÄTTADE MYSBYXOR I SYNNERHET


Jag är en obotlig mysbyxbärare. Och kombinerar dessutom med bara fötter. Av någon märklig anledning är det första jag alltid gör när jag kommer innanför dörren till lägenheten att slita av mig mina tighta jeans och strumpor och slänga på mig ett par mysbyxor alternativt leggings. Denna tvångshandling är såklart inget jag direkt lider av, utan snarare gillar att leva tillsammans med. Jag kan villigt erkänna en benägenhet att alltid vilja se bra ut när jag går utanför dörren (okej, undantagsfallet är när jag tar mig själv och mina mysbyxor ner till tvättstugan). Och beteendet att alltid vilja bära mysbyxor hemma kan troligtvis ha fötts som en undermedveten protest mot detta faktum. När jag befinner mig på eget terrotirum känns kanske mitt eget utseende mindre viktigt. Hursomhelst så tänker jag bära mina gråa, urtvättade mysbyxor tills de vandra ut ur längenheten av sig själva. Basta.


Jag skulle rädda dem i en lägenhetsbrand.

Kommentarer
Postat av: mamma Birgitta

Jag ansluter mig till mysbyxeklubben!

Puss och kram

från mamma

2010-01-30 @ 21:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0