Minipizza på pitabröd

Jag har fått pippi på minipizzor till kvällsmat. Det är både enkelt gott och lustfyllt. Det här behöver du för att göra min variant (på svärfars påhitt) av minipizzor till kvällsmat:
  • Pitabröd
  • Tomatpuré
  • Rökt bog
  • Västerbottensost
  • Svartpeppar
  • Rosmarin
  • Eventuellt lite färsk basilika
Jag skär isär pitabrödet och brer tomatpuré på, precis som man brer smör på frukostmackan. Därefter lägger man små bitar av rökt bog, riven Västerbottensost och kör ett varv med pepparkvarnen över. Gräddar dem gör man i 225 graders ugnsvärme tills de blivit så gräddade som man vill ha dem. Det är gott att strö över lite rosmarin eller färsk basilika när de är klara. Det här är dessutom en maträtt som inte kräver något överdrivet bra bordsskick och de äts med fördel med händerna. Både jag och mamma blev jättemätta. Nu toppar vi med Ben & Jerry's och Allsång på Skansen.

Godafton!

Kommentarer
Postat av: Pizzabagaren

Ett tips jag lärde mig av en pizzabagare en gång: lägg tomatsås, SEN ost, sen skinka, champinjoner osv över osten.

Det blir godare för annars blir inte skinkan osv grillade, de hamnar under ett lock av ost.

Testa!

2010-08-17 @ 20:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0