EN ELITIDROTTARE

Igår jämförde min karl mina matvanor med en elitidrottares. Smickrande kan tyckas. I själva verket ville ha påpeka att jag äter mindre mängder föda vid flera tillfällen under dagen än frukost, lunch och kväll. Detta är också ett faktum som stämmer. Jag hävdar dock att mellanmål är ett nödvändigt ont (vilket han har svårt att förstå eftersom han själv bara behöver mat vid de tre, tidigare nämnda, tillfällena). Dessutom blir jag lätt kinkig om jag inte får den sedvanliga förmiddags- eller eftermiddagsfrukten alternativt fikan. Ikväll är jag dock gräsänka och kan äta precis hur mycket och hur ofta jag vill utan att någon påpekar det. Just nu äter jag melon och ananas. Dock utan att idrotta.


"Frukt är också godis" har en idiot sagt någon gång.
Detta är dock inte sant. De flesta vettiga människor
känner ju faktiskt till att frukt och godis är två helt
skilda saker.


Har haft ett gäng trevliga damer på fika och avhandlat både det obligatoriska skvallret och givit vår nuvarande kurs en känga. Ärligt, marknadsrätt skulle vara en njutning om det inte vore för vår råskånska och inkompetenta lärare.

Av någon konstig anledning har solen precis börjat skina från en tillsynes klarblå kvällshimmel. Efter regn kommer solsken är verkligen ett sanningens och logikens uttryck.

Ps. Ordet ananas finns inte med i T9. Märkligt kan jag tycka med tanke på att ordet negerhora faktiskt förärats med en plats. Och ja, jag är smått uttråkad och klarar därför av att avhandla både väder och matvanor i ett och samma blogginlägg. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0