Upptäcksfärd

Jag har länge efterlyst ett riktigt bra och mysigt café i Växjö. Detta är nämligen en bristvara på mina nya bostadsort. Alla caféer har gammal sjaskig inredning och klädda stolar i mörkt trä som ser ut att vara hämtade från en stereoptyp pizzeria-inredning. Förre veckan när mamma var här var vi dock ute och spatserade på Växjös gator och gick förbi detta café/konditori. De stora kopparskyltarna utanför tilltalade mig starkt och idag efter att vi varit på Manpower och gjort en intrevju till vårt projektarbete gick jag och Jenny in dit för att fika. Disken med alla bakverk var välfylld och allt såg verkligen gott - och mäktigt - ut. Efter några minuters beslutsvånga valde jag en mandelbiskvi med Daim. Jättegod men väldigt stor. Jag kan varmt rekommendera Skåre's. De har dock inte världens mysigaste inredning men priserna var vettiga, disken välfylld, kaffet gott och personalen trevlig. Och den snygga skylten utanför kan väl ingen motstå!?





Kommentarer
Postat av: Jenny

Tackar thess, Det var jättemysigt. Roligt att du ville ta en runda på stan med mig. =) jag diggar min nya skinnjacka. =) Yeeej.

2009-03-13 @ 18:10:37
Postat av: anna

det var där anna, becka, victoria, jag och tina var efter strategi tentan. Visst är det mysigt att sitta där?! fast vi åt deras salladsbuffé, den kan jag också rekommendera :)

2009-03-13 @ 20:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0