Jag gillar att fylla år

Mamma och Jan-Erik har varit här i Växjö och hälsat på, dels för att vara med på amår-banketten och dels för att fira min födelsedag lite i efterskott. Med sig hade de tre stora och jättespännande paket :-) Jag fick en ny resväska (eftersom min gamla var så fullpackad när vi åkte från Spanien att den sprack), en orange och jätteläcker som jag dessutom (förhoppningsvis) inte kommer att tappa bort på grund av att den är anonym och svart. Jag fick dessutom en golfklubba med världens största klubbhuvud av Jan-Erik så nu är jag riktigt taggad att dra igång och spela golf i sommar. De hade dessutom ett medskick från Örebro, bestående av ett till STORT paket som var från S. Numera bor det ett litet brummandemonster på vår diskbänk. Monstret konkurrerade direkt ut fruktskålen och bor nu alltså i hörnet av vårt kök. Monstret kallas i allmänhet för Espresso-maskin. Närmare bestämt en av sorten Nespresso och har en tillhörande mjökskummare som jag inte förstår mig på (eller klarar av att använda). En lektion i mjölkskummandet ädla konst tar jag tacksamt emot.

Jag blev även uppvaktad på min riktiga födelsedag (som var i söndags). Söta Jenny hade hängt ett paket på min dörr, innehållandes boken Lipstick Djungle. Jag är frälst i serien och ser verkligen fram emot att börja läsa boken som för övrigt matchade min födelsedagstårtbit perfekt. Utöver boken uppvaktade S mig med ett fint silverarmband och Fredrik som var på besök i Växjö uppvaktade mig med en jättefin trälåda med viner. Är det konstigt att jag gillar att fylla år när jag får så mycket fina presenter och uppvaktning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0