Ibland kommer saker så lägligt

Höll på att förfrysa händerna när jag putsade balkongdörren. Det stora helvetet som i folkmun kallas för just balkongdörr var inte helt överens med mig för dagen. Jag lever efter devisen att om man ska göra något så ska man göra det ordentligt. Därför skulle dörren putsat på både in- och utsidan och mittemellan. Den var knepig att få isär och jag var iskall om händerna när jag skulle sätta ihop den igen samtidigt som jag ansträngde mig själv för att inte ge den bångstyriga dörren verbala smockor. Tack gode gud för att fönsterputsen tog slut så fort!

Nu har jag druckit en espresso med en massa varm och skummad mjölk, bläddrat i senaste numret av Residence och blivit fasligt sugen på att botanisera i en second hand-butik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0