FYRA BAKSLAG - SEN VÅR

Svor en riktig ramsa när jag gick upp i morse. Jag förbannade det vita täcket på marken med diverse hemska ord. Förra lördagen invigde jag ballerinaskor för första gången i år. Igår rotade jag fram kängorna som jag stoppat in längst in i garderoben. Jenny påstår att det ska bli fyra riktiga snöbakslag innan våren kommer på riktigt. Detta bakslaget var det fjärde. In med kängor och fram med ballerinaskor! Snart är det vår!

Vårjackorna är redan inhandlade så nu sitter jag bara här och rullar tummarna och väntar på att snön ska smälta. Av ren tristess fick jag för mig att ge bloggen en vårstass.

Promenad i onsdags. Fortfarande snö och is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0