DuPont, Pärlan och vår på riktigt

Nu har jag äntligen förstått mig på den där jädrans DuPont-modellen. Efter en dag som till stor del karaktäriserats av plugg har jag äntligen slängt mig på soffan. Har även slagits av att de program som är på tablån ikväll håller mindre bra kvalitet och jag kommer på mig själv med att fråga mig vad jag egentligen gör framför TV:n när TV-programmen är så dåliga!? Kommer inte på något bra svar på det dock.

Har även varit iväg och lämnat ifrån mig Pärlan som ska bli ompysslad på en verkstad. Bromsarna gnisslar och ska bytas. Hade planerat att hänga på cykeln på bilden för att kunna cykla hem från verkstaden som bara ligger ett par kilometer från campus. Av någon konstig anledning fick jag inte upp cykelförrådet. Nyckeln gick i låset men det gick inte att vrida om hur mycket jag än lirkade. Nu har jag alltså en riktigt bra ursäkt för att inte cykla. Hur som helst så fick jag en skön promenad i solen efter att jag lämnat bilen. Det har varit riktigt fint väder här i ett par dagar nu. Enligt nyheterna så ska våren vara här och jag tror minsann att de har rätt.

Förresten, jag berättade ju förut att jag skulle pyssla. Det var sax- och symaskinspyssel. Jag kortade av och fållade ett gammalt garderobsfynd, en svart klänning som var lite tråkigt lång. Den blev femton centimeter kortare och mycket snyggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0