FÖRSTA JOBBDAGEN OCH MIDSOMMARVÄDER

Första sommarjobbsdagen är slut. Jag, mina svettiga fötter och min (faktiskt!) välmående bil har precis landat hemma hos mamma. Jag har fått världens största hamburgare och blivit alldeles för mätt.

Vanligtvis är jag ganska negativt inställd till köpcentrum. Ser ingen direkt charm och nöje med hundra butikskedjor under ett och samma tag. Och i synnerhet inte att jobba i en av dessa. Däremot går det samtidigt inte att bortse från fördelarna med köpcentrum. Idag var dock den enda fördelen att jag gick in till jobbet i ösregn och klev ut från jobbet i strålande sol. Och jag gillar överraskningar.

Ett förtydligande: Utifrån ovanstående så låter det som om jag inte riktigt gillar mitt sommar jobb. Fel, fel fel! Jag gillar't mycket!

Mamma och J-E kollar på väderleksrapporten och mamma dömer ut meteorologen som meddelar midsommarvädret inifrån vardagsrummet:

Mamma: Hon är dum!
J-E: Det är hon väl inte, hon gör ju bara sitt jobb.
Mamma: Avskeda henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0