HALLÅ, HALLÅ!

Hallå, hallå! Säger jag från ett alldeles för regnigt och grått Örebro. 

Igår var det dock riktigt härligt sommarväder och jag och E ölade (har länge velat använda det ordet i något sammanhang och tyckte att nu var en bra tidpunkt trots att vårt sätt att öla var aningen mer sofistikerat än vad öla generellt är). Vi började på hennes balkong och hamnade sedan på både Strömpis och Pitchers uteservering. Tack för en härlig kväll!

I tisdags gjorde jag hufvudstaden för att konsumera kultur i form av Liljevalchs och Nordiska Museet. Vi hann med ett litet besök till Gustavsberg också och jag utökade min samling av Iiittalas Kivilyktor ytterligare. Nöjd!

Nu ska jag kolla på Sommar med Ernst och eftersom jag fått en smygkik på kvällens avsnitt kan jag verkligen rekommendera det. Kika vettja!

Och här kommer en obligatorisk bildkavalkad över min senaste vecka:

S fångade en aborre en dag. Jag var mest fascinerad av aborrens stora gap.

Snyggskylten.

Nordiska museets härliga fasad.

S och jag har fått världens finaste (ja, det är världens finaste!) fårskinn som vi döpt till Ullis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0