Vit, vitare, Wanish

Kl. 21:08 och jag har äntligen kunnat bocka av allt på min att-göra-lista. Nu står jag och stryker. Har en c:a 40 cm hög hög med stryktvätt som förhoppningsvis ska vara borta när jag går och lägger mig.

Att tvätta sofföverdraget var ett äventyr. Precis innan jag skulle välja tvättprogram kollade jag på tvättrådet. Får ej blekas med blekmedel, ej torkas och absolut inte tvättas stod det. Jag stängde tvättmaskinen fort, valde det absolut värsta, längsta och hårdaste programmet och höll tummarna för att detta, tillsammans med den digra mängd Wanish blekmedel jag hällt i, skulle resultera i en något vitare soffa. Förberedde mig dock mentalt på att hitta ett sofföverdrag till en Karlands tresits som - efter tvätt- passar bättre till en tvåsits. Varje maskin med sofföverdraget tog c:a en timme och det var länge sedan jag var så nervös och förväntansfull i tvättstugan. Min oro var dock obefogad. Nu sitter ett vitt - kritvitt- sofföverdrag återigen på vår Karlanda tresits från IKEA. Utan att ha krympt det mista. Kan därför varmt rekommendera en tvätt med äckligt mycket Wanish, trots att överdragen varken tål vatten, blekmedel eller torka.

Åter till min fyradecimetershög.

Ps. Jag blev rånad av Akademibokhandel och blåst av adlibris idag. Tack vare adlibris fick Akademibokhandeln 699 kr mer i sin dagskassa och jag 699 kr mindre i plånboken. adlibris lyckades inte leverera boken, som där skulle ha kostat 512 kr och eftersom jag är är i extremt behov av den var det bara att lätta på kontot. Surt sa räven... Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0