En ny favorit

Hej på er!

Det var ett tag sedan jag skrev något om design. Nu kommer dock en liten nyhet på designfronten - nämligen Lisa Bengtsson. En upcoming grafisk formgivare som tagit den traditionella väggtallriken till en helt ny nivå. Nu skulle till och med jag - som höll på att kräkas på väggtallrikar från tex Royal Copenhagen för några år sedan - tänka mig att ha en eller flera tallrikar på väggen. Jag gillar formspråket starkt. Hon har också gjort kuddar för Mairo - även dem riktigt fina. Jag gillar verkligen hur traditionella fotografier på ett överraskande sätt överförs till något där man inte förväntar sig det. Kika gärna in på hennes hemsida så får ni se hennes andra fina alster också.



Bilderna kommer från http://www.lisabengtsson.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0