Jag måste byta namn

Okej. Nu när jag gjort mässkatalogen till amår09 har det ringt ett flertal reklambyråer till mig. Jag blir alltid lika glad när det ringer något och presenterar sig och säger att den heter så och så och ringer från den och den reklambyrån. Första gången en reklambyrå ringde var jag hundraprocentigt säker på att de ringde för att erbjuda mig ett sånt där fruktansvärt åtråvärt byråjobb. Men icke. De undrade om vi hade någon ICC-profil till katalogen. Nej, sa jag bara. Har ingen aning om vad en ICC-profil är och vad den ska vara bra för. Hursomhelst damp det ner en annons från den första reklambyrån.

Några dagar senare ringde en människa från en annan reklambyrå. Min entusiasm och drömmar om reklamjobb hade då hunnit lägga sig. Människan, som var grafisk formgivare, presenterade sig med ett namn som jag närmas skulle vilja härleda till en imaginär och tecknad karaktär ur en serietidning.

Nån vecka efter det ringde reklambyrå nummer tre. Åter igen presenterar sig denna människa med ett namn som närmast lät som en B-kändis med lånat efternamn. Dock på ett coolt sätt. Och inte heller denna gång ringde de för att erbjuda mig ett jobb. Såklart.

Jag börjar dock se mönstret. Det funkar helt enkelt inte att heta Therése Malmqvist om man vill jobba på byrå. Måste byta till något mycket häftigare.

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag vet hur du menar. Hur tror du Andersson funkar i reklambranchen. Men jag kanske har mitt på deet torra om en tio år. då blir det Aalto =) vad har du på lut. kanske nått på K kanske ?

2009-02-06 @ 18:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0