Det här med att tentaplugga är inte bara negativt

Tre bra saker med att sitta hemma och tentaplugga:
1. Jag kan sitta i morgonrock fram till lunch utan att någon tycker att det är konstigt.

2. Jag har helt plötsligt en bra ursäkt för att göra vanligtvis tråkiga hushållssysslor som att 
göra rent mikron och spisfläkten.

3. När jag blir hungrig eller bara lite sugen på något går jag bara till köket och tar. Jag blir 
inte halvt ruinerad efter en kaffe och kanelbulle.

Tre mindre bra saker med att sitta hemma och tentaplugga:
1. Vädret är egentligen alldeles för fint för studier. Slår vad om att solen kommer gå i moln 
så fort jag kliver ut ur tentasalen imorgon.

2. Det finns mycket annat, till och med tråkiga saker som blir mycket roligare när en tjock 
bok och en hög anteckningar ligger på skrivbordet.

3. Jag fick typ kramp i hanen igår efter att ha skrivit mindmaps på c:a 30 A4-sidor. Det ser 
ut som ett barn skrivit de sista fyra sidorna.

Kommentarer
Postat av: anna

jag har nummer 4 och 5 på den negativa listan:

4. Kaffe beroende

5. Risken att få miss färgade tänder är STOR med tanke på mängden kaffe som konsumeras :P

2009-02-17 @ 18:52:05
Postat av: Anna

Min tur att välja! 3 mappen och den 3 bilden :)

2009-02-17 @ 20:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0