NU ÅKER VI

Nu är jag ordentligt laddad inför fyra timmar i bilen. Tinat lussekatter, kylt Coca-Colan, kokat kaffe och tjuvätit på naturgodiset. Snart kan vi åka hem till Örebro. Det blir en snabbvisit hemma. Och tyvärr så kommer jag inte undan logistikboken. För kvällen förtjänar den dock sin plats längst ner i resväskan. Jag och S ska gå på julkonsert som S far är konferencier för på söndag. Brolle och Charlotte Perelli uppträder. Och jag har gett mig tusan på att få träffa den förstnämnde. Dessutom ska jag försöka lura med min mor ut på handskjakt. Jag har nämligen ekiperat mig med både ny vinterjacka och nya stövlar. Men genom mina svarta skinnhandskar blåser det korsdrag på grund av hål.

Nu ska jag fixa mackor med Onsalakorv och Västervikssenap som färdkost (testa om du inte redan gjort det, det är en synnerligen trevlig smakupplevelse). Alternativet McDonald's i Mjölby gick bort efter förhandling med min bättre hälft.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0