DET PIGGAR UPP

"Piggar upp" är ett härligt uttryck som jag snappat upp under mina tre veckor på NPP Reklambyrå. Det är ett otroligt praktiskt uttryck som kan beskriva mängder av olika situationer, sinnesstämningar och attribut. Och det bästa av allt - det fungerar i så gott som alla situationer. DET piggar upp!

Jag har nedräkning till hemresan till Växjö nu. Trots att det är himlans mysigt att vara hemma i Örebro ska det bli skönt att komma tillbaka till "bubblan", vardagen och vännerna på campus. Och på torsdag eftermiddag ska Pärlan få rulla ner längs E4:an.

Vi är ett litet gäng i klassen som inte gett oss ut i vida världen på utbytesstudier. Har en känsla av att det kan bli en trevlig höst i Växjö tillsammans med dem. Sköna människor piggar upp. Rött nagellack också. Dags att måla.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi kommer ha en oförglömlig höst, eftersom det är den sista vi har ihop... hemska tanke.. men det är bra att möta sanningen som min pappa jämt säger. så vi ha en höst tillsammans där vi skrattar, gråter, är nervösa inför tentaresultat och festar är bakfulla ihop och somnar i böckerna ihop..låter det bra ?



2009-08-23 @ 22:32:42
Postat av: Emma S

Nu blir jag nästan lite ledsen Thess! Kommer du inte sakna oss? Kommer det bli en trevlig höst i Växjö pga att vi är borta? Elakt!



Hehe :P

2009-08-27 @ 06:07:10
URL: http://emmsilooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0