CAMP(US)INGPLATSEN

Hemma i Växjö igen. Pärlan var fullpackad och gick nästan på fälgarna på vår trettiofem mil långa resa tillbaka till Smålandsskogen. Väl hemma packade vi ur bilen (som blev en lyckligare bil utan tung packning) och åkte till ICA Maxi för att slå någon form av världsrekord i kvittolängd. Vi har full frys.
I fredags fick vi nya grannar. Ett gäng killar i likadana träningsoveraller flyttade in i en husvagn på parkeringen nedanför vårt fönster. Trots att Slottsstaden inte erbjuder campingplatser med el lyckades de spela alldeles för hög musik. Jag började snabbt att smida elaka planer om hur jag på effektivast möjliga sätt skulle då dessa Svenne-Banan-fjantar att flytta sitt lilla läger. Kast med vattenballonger, alternativt ägg var möjliga metoder. Jag insåg dock lika snabbt att det var slöseri och bestämde mig för att istället se dem som ett intressant inslag i campusbilden. Och det blev intressantare efter ett tag. All in med både brassestolar, gummibåt och engångsgrillar höjde underhållningsfaktorn ytterligare.
Husvagnskillarna drog vidare på nya äventyr i morse. Och jag roar mig med att tvätta.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag blev förvåand när jag vaknade och dina nya gäster var borta. Tänkte att du ändå kanske hade kastat de där äggen, eller dragit bort vagnen. synd att det inte var så...

2009-08-31 @ 10:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0