Sushi på fredag, det enda jag vill ha.. lalala...

Jag slår ett slag för sushi på fredagar istället för kyckling. Sushin blev riktigt lyckad! Det är pilligt att tillaga och man bör inte vara allt för hungrig när man börjar att laga det (speciellt inte om man heter Therése Malmqvist). Riset ska sköljas, kokas och svalna innan man kan börja att göra sjögräsrullar och laxbollar (som vi kallar dom). Det kräver alltså lite förberedelser och eftersom jag har en tendens att bli mindre trevlig på tom mage är jag inte världens roligaste sällskap om man börjar för sent...
Detta är resultatet:





Kommentarer
Postat av: Emma

Åååååh vilken fin sushi du gör Tess! :D



Vi måste ha sushikväll nångång, som du föreslog! Trots att jag kanske inte är alltför förtjust i sushi.. :P (Blev väldigt mycket sushi i det här inlägget nu :P)

2008-09-15 @ 16:51:45
URL: http://emmsilooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0