Jag har inte hittat min vinnare ännu, MEN vi hittade boken

Ännu ett Idol-avsnitt är till ända. Nu börjar ju allt på riktigt - och roligast av allt: de som är kvar nu är ju riktigt duktiga på att sjunga. Jag pustar ut över deras begåvning och lägger kudden som jag gömmer mig bakom, när någon idol-deltagare är riktigt pinsam, åt sidan. Tidigare år har jag hittat mina absoluta favoriter ganska tidigt i tävlingen men i år är det riktigt svårt. Det är så många som är så himlans duktiga att jag inte lyckas bestämma mig för någon.

Efter föreläsningen i eftermiddags gick jag, E och J till bibblan för att leta litteratur till vårt projektarbete. Vi hittade direkt en av böckerna vi ska använda och gick på biblioteksjakt för att hitta ytterligare en som verkade bra. Jakten ledde oss ner i den gamla delen av biblioteket, närmare bestämt längst ner i källaren. Vi passerade gamla riksdagspublikationer i intorkade läderband, gulnade tidningar från gångna decennier och oändliga odörer av gamla böcker och tidningar innan vi äntligen hittade rätt. Boken nedan var den som var lätt att hitta. Den har 17 år på nacken, är relativt sliten och ska berika våra liv med information och konkurrensförhållanden på bensinmarknaden. Detta är vad jag ska förkovra mig i under morgondagen. Visst låter det spännande!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0