Helg med hög mys- och trivselfaktor (trots en attackförkylning)

Jag har haft världens mysigaste helg. S och blev bjudna på middag hemma hos ett annat par i fredags. God mat, gott vin och jättetrevligt sällskap. Igår, lagom till lunch kom mamma och J-E hit. Jag och S hade fixat paj och pannacotta som mättade våra magar på lunchen. Vi åkte in till stan och strosade och jag kikade lite extra på en väska från Åhléns som jag ska investera i. Därefter satt vi ute i solen och fikade på Askelyckan, antagligen den sista utomhusfikan för året, därför satt vi lite extra länge (så länge att de hann stänga innan vi kom därifrån). Kvällen spenderade vi på Båtsmannen och precis som kvällen innan åt vi god mat, drack gott vin och hade trevligt sällskap. 

Mamma och J-E bjöd oss på sen frukost på Lagerlunden, tror att vi kommer att stå oss på frukosten ändra till ikväll. Jag tycker att det är hur mysigt som helst att gå och plocka, först smörgås, sedan ägg, bacon och pannkakor och slutligen en massa färsk frukt. Efter den ordentliga frukosten är det inte speciellt konstigt att jag är så mått.

Efter frukosten begav vi oss ut till slottsruinen Kronoberg. Det blåste lite snålt men var väldigt mysigt ändå. Vi har precis vinkat av mamma och J-E och jag har bänkat mig här framför datorn med en stor kopp grönt te i handen. Jag har åkt på en rejäl förkylning. Halsen svider, näsan rinner och det värker mest överallt i kroppen. Som tur är har jag världens bästa pojkvän som pysslar om mig. S är helt underbar och står och diskar två dagars disk. Det är något visst med killar som diskar - jag gillar det!

Jag har tagit på mig mina mysigaste (och osexigaste) byxor och en mjuk och skön tröja och tänker bara ligga på soffan och mysa - åtminstone en dryg timme till. Därefter ska jag tvinga mig ner i tvättstugan några minuter (det är skönt att ha lite rutin på att tvätta, söndagar är min officiella tvättdag). 

Ps. En äcklig fråga: Varifrån kommer allt snor? Ds.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig korv! Hoppas du blir bättre snart, hör av dig när du,hehe, kan prata utan att låta som en anka ;) Kram!

2008-09-22 @ 21:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0