Höstvädret 08. Filmtips någon?

Hade en jättetrevlig kväll tillsammans med ett gäng härliga tjejer igår! Vi knaprade kex och ost och grönsaker och dipp och drack en massa gott vin. Däremellan pratade vi om allt mellan himmel och jord - precis som tjejer gör!

Vaknade strax efter nio och gick upp och åt smörgåsar med ost och avokado på. Det är en av mina frukost-favoriter! S hade diskat precis all disk från igår, dvs en massa vinglas och ett gäng skålar med intorkad dipp. Tack älskling!

Trots att vädret är på topp har jag suttit inne hela dagen. Försöker förmå mig att läsa nationalekonomi, vilket går sisådär. Det finns så mycket annat som är roligt när man ska till att plugga, t ex diska och städa kylskåpet. Trots min fallenhet för hushållssysslor har jag förmått mig att läsa ett kapitel, som tyvärr inte gav mig speciellt mycket.

Just nu sitter jag med en kaffekopp och några bitar Marabou Premium och försöker fundera ut något trevligt att fördriva kvällen med. S är på en fracktillställning så jag har friheten att göra precis vad jag vill! Undrar om jag ska se en riktig tjej-
film? En romantisk komedi kanske? Tipsa  mig om något bra!

Trots att det snart är oktober har löven knappt börjat gulna på träden utanför mina fönster. Jag hoppas på att löven lyckas hålla sig gröna ett litet tag till. För min del har hösten precis börjat. Officiellt anser jag att hösten börjar när jag tar på mig strumpor. Det började jag med under denna vecka. Det krävdes en rejäl förkylning för att jag skulle inse att ballerinaskor utan strumpor inte är hållbart när temperaturen börjar sjunka under tio grader. Så här gröna är löven och så här blå är himlen just idag:
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0