Veckans reklamfilm: IKEA KÖK

Det är enkelt, det är rappt och den påminner mig om en pappfigur som mormor och morfar hade. Pappfiguren blundade och lipade när man drog i en del av den. Filmen är riktigt snyggt gjord, baserad på en enkel idé men visar på oändliga möjligheter, alltså, väldigt typiskt IKEA. Och det är antagligen det som är meningen. Man känner tydligt igen IKEA när man ser det. Och jag gillar vad jag ser:


Ps. Jag är speciellt förtjust i det vita köket med träluckor som visas då filmen rullat i 14 sekunder. Ds.


Kommentarer
Postat av: Jenny

jag gillar den grymt mycket med.. dock köket som är efter 13 sek. med träluckor, det som e synd där är att ungen ärr grön.. det vill jag inte ha. jag vill ha rosa kök.. kanske .. om johan går mde på de .. annars funkar det säkert med svart eller grått.. men iaf.. skåpen är grymt fina. mitt kök kanske blir ett ikea kök. kram kram

2008-10-20 @ 20:02:00
Postat av: anna

det är en av de bästa reklamfilmerna på länge! varje gång den går på tv blir man så glad av popcorn-låten :)

2008-10-20 @ 22:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0