Kvällens äventyr

Okej, kvällens promenad var uppfriskande och spännande. Och jag tror tyvärr inte att den friska luften botade min låga humor. Efter några kilometer var den, om möjligt, ännu sämre. Emma och Jenny, jag ber verkligen om ursäkt, inte för mig själv, utanför min humor som för dagen lever ett eget liv. Hur som helst hade vi trevligt på promenaden. Ungefär halvvägs mötte vi en aningen fetlagd ung man som gick och sjöng för sig själv. Vi tittade på varann och gjorde typiskt svenska miner som sa: "vafan-håller-han-på-med-  och läge-att-lägga-i-en-högre-växel-och-powerwalka-om-honom"-minen. Och tur var väl det! Annars hade han troligtvis aldrig fått tillfället att sjunga för oss och att busvissla på oss. Han sjöng "Jag älskar små flickor varje dag och vill bjuda er på varm choklad..." och busvisslade mellan raderna. Aningen olustigt hade jag tyckt om jag hade promenerat själv. I sällskap av Jenny och Emma bet jag mig i underläppen för att inte brista ut i ett gapflabb. 

Inte nog med att jag blivit busvisslad på idag, jag har även blivit erbjuden "ett åk". Närmare bestämt i en soffa, på ett flak, bakom en bil. Precis när jag skulle kliva in genom porten lyfte två killar upp en soffa på en släpkärra, satte sig i soffan (som för övrigt var av sorten med tre sitsar) och erbjöd mig platsen i mitten. Jag var dock hungrig och avböjde mittenplatsen för att istället baka scones. Därefter gav sig tre unga män ut på nya äventyr, en körandes en bil, två åkandes på ett flak. Undrar om de fick något sällskap i mitten?


Scones i muffinsformar är ett synnerligen lyckat koncept.

Den mystiskt blå himlen.

Den mystiskt blå himlen, täckt av en än mer mystisk figur.
Fröken Jenny och fröken Emma.

Södras kontor. Jag gillar verkligen det huset, himlas spännande. Undrar hur det ser ut inuti?


Kommentarer
Postat av: Anonym

va fint de blev.. men du har bara tagit fram ett axplock av alla skojiga samtalsämnen.. men kul .. det hade vi .. hoppas det blir många fler sånna promenader. dock utan en sliskigslusk gubbe.

fast.. ja har inte haft nån som har visslat så på mig på väldigt länge.. ska fråga johan om han kan vissla på mig så nångång.. :D



2008-10-21 @ 20:57:55
Postat av: Jenny

kommentaren är från mig. klumpjenny glömde skriva namn.

2008-10-23 @ 12:13:08
Postat av: johanna

therse, jag kan berätta för dig att inredningen är något av en letdown. huset bygges för typ 30 år sen o har inte renoverats sen dess, vilket gör att det påminner lite för mkt om en kvarleva från sjuttio/åttiotalet, och då menar jag i dess allra brunaste och fulaste anda.

2008-10-28 @ 09:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0