Utanför mitt fönster

Trots att jag inte till fullo övergått från att gå barfota till att bära strumpor får jag nog inse att hösten faktiskt är här. De påtagligt gula tecknen utanför mitt fönster talar sitt eget språk - höstspråket:



Det är gult det är vackert MEN det är också höst och just nu är hösten lite för varm. För min del är höst helt okej MEN jag vill ha en höst som är lite kallare, sådär pass kall att det kommer rök ur munnen när man andas och så pass kall att man kan mysa till det med mössa och halsduk utan att svettas ihjäl på väg till skolan. Så länge håller jag ut och varvar skinnstövlar med ballerinaskor, beroende på väder och vind. Ett plus med hösten är dock sjöutsikten som börjar skymta bakom träden.

Nu ska jag ta mig an och renskriva mina föreläsningsanteckningar, en synnerligen tråkig men ack så nödvändig aktivitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0