Livskvalité

Ska precis sätta mig ner med en kopp varmt kaffe för att få upp kroppstemperaturen. Jag fryser som bara den och egentligen förstår jag inte varför. Den troligaste anledningen är att lägenheten är kall, trots att elementen står på full effekt. Precis som förra året verkar min hyresvärd snåla med värmen. Jag går runt med fårskinnstofflor och Sebastians ulltröja, som är alldeles för stor för mig och fryser ändå. Ska det va så!? Ska det vaa sååå!?

Försöker, kylan till trots, att plugga, vilket går ganska hyfsat. Min motivation är inte på topp men jag har åtminstone hunnit att läsa och sammanfatta ett tiotal sidor.

Jag börjar bitvis att få sjöutsikt igen. Det är några meter lövskog mellan mina fönster och sjön och nu när löven börjar falla skymtar sjön mer och mer för varje dag. Kylan till trots vill jag påstå att detta är livskvalité på campus.

S lagar middag åt mig ikväll. Jag väntar med spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0