Veckans reklamfilm: En snabb lösning

Veckans reklamfilm är Treos nya. På Resumés hemsida har jag läst mig till att Garbergs, som är byrån bakom reklamfilmen, på ett humoristiskt sätt vill visa hur man kan bota huvudvärk. Reklamen genomförs också för att locka en yngre publik, då yngre människor är ett segment som inte i så hög grad konsumerar brustabletter. Jag tycker att reklamfilmen verkligen lyckas, den är snyggt gjord och visar på att det inte bara är gamla tanter och farbröder som tar brustabletter (det är en förutfattad mening jag har). Och vem får inte lite spänningshuvudvärk när man ska träffa svärföräldrarna för första gången? Nu vet alla att "Treo lindrar snabbt och effektivt" och "är en snabb lösning" vid sådana tillfällen.


Men en sak gillar jag dock inte. Vad gör de små tecknade figurerna överallt? De är ju bara jobbiga och fjantiga, precis som rumpnissarna i Eniro-reklamen.

Kommentarer
Postat av: E

Det är ju en Walt Disney-flört. Killen låter för övrigt exakt som Bengt Feldreich som speakar Kalles jul (Feldreich" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/BengtFeldreich).

2008-11-18 @ 12:33:46
Postat av: Emma

Haha fåglarna är ju det enda roligt i reklamen! Och eniro-gubbarna var ju superroliga i början! :D Nu lyckas de inte alltid men de är fortfarande bra :)

2008-11-18 @ 15:56:38
URL: http://emmsilooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0