Veckans reklamfilm: Born to be cheap

Och veckans reklamfilm (trumvirvel) är Born to be cheap. Tele2:s senaste reklamsatsning trycker verkligen på att att konsumenterna"får" mycket för pengarna. It's born to be cheap. Visst påminner framtoningen mycket om Tele2:s reklamklassiker med Small Bill och Big Bill? Det är samma geniala reklambyrå som ligger bakom dessa, nämligen Forsman och Bodenfors. Denna byrå ligger även bakom Kalles Kaviar, vilket är reklam som jag går igång på. Reklam som de producerar brukar karaktäriseras av så stor enkelhet och genialitet att jag nästan blir lite småförbannad. Men mest av allt är jag nog avundsjuk på att de har ett galet roligt jobb. Förresten, roligast av allt är ju att fåret är svart.


Och tack säger jag till Emma S som tipsade om denna reklamfilmshöjdare!

Kommentarer
Postat av: Jenny

yes, den är riktigt fyndig !!! huvudet på spiken.

2008-11-11 @ 08:08:28
Postat av: Emma

Inga problem Thess! Bara roligt att bidra till din blogg! Men jag älskar den reklamen alltså, från första gången jag såg den! :D och det är bra att du har sett den nu också! :D

2008-11-11 @ 18:46:05
URL: http://emmsilooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0