En galen kväll, sushi och lussebullar

Vilken kul kväll jag hade igår! Anna ställde till med en galen förfest och därefter slog vi klackarna i taket till getto-toner på Slottsstallarnas dansgolv. När jag vaknade i morse hade jag av oförklarlig anledning ont i armarna. Nu har jag dock konstaterat varför, det var "plankans" fel. Jag skulle testa "träningsställningen" plankan, vilken innebär att armarna blir ganska ansträngda. Och jag som inte är speciellt van vid att anstränga musklerna klarade tydligen inte av detta utan att få ont i armarna.

Tentan som jag skrev igår morse gick lite sisådär. Både upplägget och frågorna var konstiga men jag skrev mycket och på alla frågor så jag hoppas på att jag lyckats skrapa ihop några poäng. Efter tentan tog vi en snabbfika på Tufvan för att sedan bege oss in till stan för att äta sushi och kika lite i affärer.

Mushi Mushi är verkligen jättetrevligt. Ett riktigt mysigt ställe, trevlig personal och god sushi. Det är väldigt litet och intimt och direkt när man kommer innanför dörren känner man sig välkommen.



Nu har jag lussebullar på jäsning som strax ska gräddas i ugnen. Samtidigt går jag runt och julpysslar lite i lägenheten, hänger upp julstjärnor och petar ner grön mossa i adventsljusstaken. Jag ska nog lyckas skapa lite adventskänsla i år också, vädret och skolstressen till trots.


Kommentarer
Postat av: Jenny

jag vet inte riktigt vad jag tycker om Sushi, men men jag kanske har förutfattade meningar. jag vet vad du inte har när du går där och pyntar. EN HUND!!! jag har en hund som ligger just nu på golvet och sover och jag får hoppa över när jag ska åt det hållet. men men .. jag har alltid vart duktig på hinderbana! kram

2008-11-29 @ 16:50:06
Postat av: Anna

Kanske varför du har ont i armarna är kombination av plankan, "tomta av och tomta på" (eftersom det blev ganska många under kvällen), dina gettomoves på dansgolvet men framförallt masken som krävde mycket inlevelse :)

Kul var det iallafall och det måste göras om! Snart!

2008-11-29 @ 18:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0