Ovälkommen kvällsmat - jag ska lära mig att hålla käften

Jag vill börja med att tipsa! Håll igen munnen ordentligt om du cyklar förbi simhallen i Växjö en eftermiddag/kväll. Jobbade igår och fick ovälkommen kvällsmat när jag var på väg hem. Det är en massa äckliga knott och flygfän efter vägen och av en händelse lyckades jag flåsa lite (pga dålig kondition) precis mitt i en djursvärm och satte ett knott i halsen så att jag nästan kräktes. Alltså, ni vet, man vill ju alltid försöka spotta ut djuret men det hamnar liksom så långt bak i halsen att det bara inte går - och man tvingas svälja för att få bort känslan av att något som inte ska vara i halsen är det. Okej, nu ska jag inte skriva om mer äckligheter. Förresten blev den riktiga kvällsmaten tacos. Spraygrädde till tacos är inte så konstigt som man kan tro MEN jag kommer inte att testa igen. I brist på något kletigt och gott (tex turkisk youghurt eller Creme Fraiche) testade jag spraygrädde. Smakade inte så väldigt mycket men känslan av att ha den typen av grädde i tacosen var lite konstig.

Jag har utsett årets vårplagg i min garderob. Det är mina biega brallor, typ chinos. Gillar dom så mycket att jag troligtvis kommer att slita ut dom innan sommaren:

image58
Jag ska börja lista tänkbara arbetsplatser efter att jag tagit min examen. Första arbetsplatsen är för tillfället Orrefors. Var där och intervjuade marknadschefen till ett projektarbete i varumärkeshantering och jag kände mig ungefär som ett barn på julafton. Skiktul!

Ska piffa iordning mig så att jag bli lite anständig och sedan bege mig till skolan.

Hälsningar,
Therése

Ps. Om någon känner för att ge mig en intensivutbildning i Illustrator och Indesign, just tell me! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0