Blåbär, fyra ben, hår, lite svenskt vackert landskap och en till Kivi-lykta

Hej, hej, hallå!

Nu gör jag verkligen skäl för smeknamnet "husmora". Jag har varit ute i skogen, plockat blåbär och fryst in blåbär. Jag har plockat hallon, fryst in hallon och kokat hallonsylt. Jag har plockat fläder och gjort flädersaft. Och så har jag säkert gjort något mer husmorsaktig däremellan. Men det är ju bara sååå gott med hemlagat och självplockat!



Blåbär är åtminstone sjukt gott! Så här gott kan man äta på kvällen om man plockat en hink med blåbär.



Jag har tillbringat hela veckan som gått tillsammans med Leon. Leon är liten, ättrig, djäkligt snygg, fullkomligt oemotståndlig och väldigt hårig. Han går dessutom på fyra ben och skäller på mig när han tycker att jag är tråkig. Emellan tråkigheten och hundskallen har vi haft skitkul. Ätit blåbär direkt från blåbärsriset - och ur min hink, joggat så att en av oss (jag) fått träningsvärk, kastat boll till förbannelse och gått upp lite för tidigt om morgonen (förvisso är det ganska mysigt att bli väckt av en skitsöt hund som nosar en i ansiktet på morgonen). Vi har gått många och långa promenader här ute på närkeslätten och jag börjar mer och mer att uppskatta det svenska landskapet - otroligt vackert!


Det här är den söta odågan.


Och det här är den vackra naturen.

Efter att ha varit ledig i en hel vecka ska jag börja jobba igen imorgon. Känns lite sisådär, jag uppskattade verkligen en veckas ledighet. Var förresten nere i Växjö tillsammans med S och tittade till lägenheten. Allt var som det borde och Campus är sig likt bortsett från att det är någorlunda folktomt. Vi var ute vid slottsruinen i Krognoberg för första men absolut inte sista gången. Vi tog en tur till Kosta Outlet också. Det blev ingen tillökning i garderoben trots att utbudet var bredare än autoban. Fyndade dock en Kivi-lykta på Fabriksbutiken, en frostad. Tror att det är den tjugofemte i samlingen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0