Måndag - Första dagen - gick käpprätt åt...

Hej på er!

Idag är det tisdag. Jag tror att proffsbloggerskor uppdaterar sina bloggar varje dag. Just nu ligger jag en dag efter. Funderar på att kompensera detta med att lägga in onsdagens outfit och matlåda på bloggen redan nu. Vad tycker ni? ("Vad tycker ni?" är en ständigt återkommande fråga som alla proffsbloggerskor ställer till sina läsare, så gör också jag. Svara dock djäkligt fort, tänkte gå och lägga mig inom en snar framtid....).

Började jobba efter en veckas ledighet. Var inte jättesugen på det men det kändes riktigt bra efter några timmar på jobbet. Gick ganska fort att komma in i arbetet trots att butiken är ny för mig. Hade en massa trevliga kunder och en hel del att plocka med i butiken hela dagen. Och så hittade jag såklart flera saker som jag vill ha, bl a  en hushållsvåg i rostfritt som vi säljer till halva priset - ett riktigt fynd!

Käkade pannkakor till lunch som pappa lagat. Perfekt med pannkaka, glass och hallonsylt på sommaren när man inte blir så hungrig på dagarna. Fick världens godaste vara potatissallad med grön sparris, soltorkade tomater, fetaost och ruccola tillsammans med grillad kyckling när jag kom hem till pappa efter jobbet - smaskens :-)

Åkte ut till S och umgicks lite efter jobbet. Svärmor bjöd på kaffe och sina världsgoda kanelbullar. Kaffet gjorde dock att jag hade grova sömnsvårigheter på kvällen. Pappas brandvarnare var en annan orsak (den pep stup i ett och ville ha nytt batteri). 

Var lite sol och regn om vartannat igår så jag tyckte att dessa kläder passade bra:

Chinos - H&M, svart top - H&M, jeansjacka - H&M men gammal och omsydd, svarta ballerinor - Skopunkten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0