"En djävligt stor macka", röda ränder och godaste icke-godiset

Huuuh, ja! Det här med att blogga var eviga dag är nog inte riktigt min grej. Känner mig egentligen mest tjatig.... Har dessutom precis kommit hem efter en liten cykeltur med en massa kullersten. Kullersten och cykel går inte riktigt ihop för mig.

Har jobbat hela långa dagen, från kl. 10-19. Hann med att göra riktigt mycket på jobbet idag och jag tycker att resultatet blev bra också.

Jag har hittat världens bästa "godis" - Trigger! En blandning av pistagenötter, cashews, valnötter, torkade blåbär och mango. Supergott och förhållandevis nyttigt jämfört med lösgodiset som jag annars gärna dras till. Har dock en tendens att få lite ont i munnen när jag ätit en hel påse, kan ha att göra med att jag är lite känslig mot vissa nötter.



Pappsen ringde till jobbet och tyckte att vi skulle ha en far- och dotterkväll med lite käk och en liten kik på Rix Fm festival. Bra idé tyckte jag. Det blev Foccacia med kalkon och avokado på Bredbar. Foccacia är ett relativt nytt begrepp för min far så när han skulle förklara för en vän i telefonen var det var vi åt frågade han mig ett par gånger vad det hette. Det slutade med att han berättade att vi skulle äta "en djävligt stor macka". Mackan var inte bara djävligt stor, utan djävligt god också.
Efter en bit mat kikade vi lite på Rix Fm festival. Väntade på höjdpunkten Brolle men inten Brolle syntes till under tiden som jag kikade. Besviken och övernaturligt kissnödig cyklade jag hem. Kullersten och kissnödighet är inte någon höjdare när man sitter på cykel.

Gick ut en sväng på stan på lunchen och sprang på ett rea-bord inne på Zara. Hade några kronor kvar på ett presentkort som jag fick i julklapp så jag fyndade denna top och betalade sex riksdaler. Nöjd!


För att avrunda dagens inlägg och för att vara mer än brutalt ärlig kan jag meddela att mina fötter luktar starkt av fotsvett. Äckligt-päckligt!

Kommentarer
Postat av: Anna

från en rospigg som känner igen syndromet svettiga fötter efter en heldag kommer här ett tips: Absolut torr från apoteket, mkt bra :)kramar

2008-07-29 @ 18:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0