Angående det där med schampon

Stod och skulle köpa schampo inne på H&M igår. Brukar inte vara djäkla kräsen när det gäller schampo utan köper något för 15 kr på Överskottsbolaget (perfekt med studentekonomi!!) i vanliga fall. Men nu skulle jag alltså behöva lägga ner några kronor till på schampo och balsam. Helt plötsligt sätter snålheten i mig in. Jag vill ju få bästa möjliga resultat med schampot och balsamet så jag försöker att hitta något som passar bra till mitt hår. Läsandes på flaskorna slår det mig att det finns schampo för dig som har slitet hår, kort hår, färgat hår, långt hår, blond och slitet hår, blonderat hår med rastaflätor, glanslöst och urtråkigt. Alla olika schampo- och balsamsorter utgår ifrån att man har någon typ av problem med barret. Jag vill för sjutton bara köpa ett schampo utan att behöva fundera över om jag har långt, kort eller mittemellanhår, slitet eller färgat hår. Bara ett vanligt schampo tack!! Det slutade med att jag bestämde mig för att mitt hår är långt och glanslöst, åtminstone om man ska tro på vad Elsevé säger. Måste vara nån slug marknadsförare som bestämt att schampon ska utgå ifrån att konsumenterna är missnöjda med sitt hår och tror att det blir snyggare med ett schampo som läker kluvna hårtoppar och ger liv åt glanslöst hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0