Nytt år, nya skoskav

Hej!

Första gången för i år som jag bloggar. Tanken är att det ska bli lite oftare än tidigare. Förhoppningsvis.
Sedan årsskiftet har jag hunnit komma tillbaka till Växjö, plugga en massa organisationsteori, sätta VG på projektarbete i organisationsteori och förmodligen få U på tenta i organisationstoeri (det högst varierande betyger beror inte på mig, det beror på läraren (en riktigt knäppgök!!)). Klassen samlades för att dränka alla sorger i en tentafest i fredags, mestadels trevligt. En oändligt lång kö till Stallarna gjorde dock att vi senare under kvällen spenderade ett par timmar på Stenladan, ett mindre givande alternativ till Stallarna. För att vara riktigt krass skulle man kunna säga att det "sög".

(Gör en paus för ett stort glas vatten)

Vi har varit på bio ikväll. Helt gratis faktiskt. Nej, nu ljög jag, jag betalade 55 riksdaler för en Hollywoodmeny. Hollywoodmenyn består av två mellanläsk och en STOOOOOOR binge popcorn som jag nästan smällde i mig helt själv (och jag är dessutom ganska stolt över min popcorn-prestation). Vatten är dock ett måste sedan Colan och de 300 000 popcorna tagit slut.

Har under en tid övervägt ett frisörbesök. Jag har hittat en salong inne i Växjö som heter Stuk. Väldigt enkel inredning, en snygg träd-klädhängare från Swedese och en fondtapet i rosa, orande och gult. Jag inbillar mig att inredningen i en frisörsalong och frisörens kompetens går lite hand i hand. Jag tror att de klipper snygga och medvetna frisyrer om salongen i övrigt ser bra ut. Jag har dock lagt frisörbesöket på is för några veckor. Gav mig nämligen på att klippa luggen själv i torsdags. Det gick förhållandevis bra, den är aningen kortare och aningen sneare, men helheten är ändå okej.

Jag börjar en ny kurs på tisdag; marknadskommunikation. Jag inbillar mig att jag kommer att vara i mitt esse under den kursen. Vi kommer bl a att lära oss hur marknadsförare så effektivt som möjligt ska nå ut med sitt budskap. Spännande!

Nu ska jag bege mig till hotellrummet (vårt sovrum påminner väldigt mycket om ett hotellrum) och krypa ner i sängen. Låter väldigt lyxigt att säga så. Innan dess ska jag dock inviga mina nya tandborste. Det är en Sensodyne i ljusblått från Överskottsbolaget, en riktig lyxvariant.

Just det! Jag har fått skoskav också. Två feta blåsor, en på vardera häl. Vi har börjat promenera runt Växjön. Jätteskönt ända till blåsorna kom. Jag ska investera i ett par nya blåsfriframkallande skor nästa månad.

Kram och godnatt!
/Thesan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0