Vart tog Semmelkungen vägen? Semmeldrottningen bor i Växjö.

Just nu sitter jag och smaskar på årets andra semla. Den första klämde jag ner redan i början av Januari. Sveas i Kumla annonserade att man fick köpa 10 semlor per person för 40 kr (JAG VET, SKIIIIITBILLITT, som vi säger i Närke). Min far tog med mig till Kumla, totalt fick vi alltså handla 20 semlor och det är ju toppen! Väl hemma hos pappa stod det semlor både högt och lågt. Möjlken fick knappt plats i kylen, för där stod ju 10 semlor och trängdes.

Nu, lagom till fettisdagen har jag dock bakat egna bullar som jag fyllt med krämig mandelmassa och fluffig grägga. Dom är lite mindre än Sveas semlor också, så dagen till ära tänker jag äta två stycken.

Precis som jag började fylla min semla funderade jag över vart Ture Sventon tagit vägen. Han var och är min absoluta julkalender-favorit. Jag ska anta mig skepnaden av en privatdetektiv och bege mig ut för att leta rätt på Ture Sventon.

image33
Denna lilla semla ligger numera i min mage... Semla nummer två sparar jag till kvällen.

Här nedan kommer också de utlovade bilderna som visa Växjö i solsken. Jag vill påpeka att bilderna är synnerligen unika. Solen är för mig ett obekant fenomen sen jag flyttade ner till Smålandsskogen. Amatörfotgraf-Therése har tagit bilderna nedan:

   

Kramar från
Thesan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0