Önskelista, smulor i tangentbordet och redovisning

Klockan är prick 23:28. Klockan 22:00 gick jag och la mig. Klockan 22:30 somnade min kära sambo. Klockan 22:35 började min (inte längre kära) ssambo snarka. Klockan 22:36 satte jag i ett par öronproppar, vände på mig och försökte sova. Klockan 22:40 insåg jag att öronpropparna inte hjälpte, plockade med mig täcke och kudde och lade mig till rätta på soffan. När klockan är 23:25 ligger jag klarvaken och hungrig på soffan. Nu sitter jag här och smular ner tangentbordet med en Falu rågrut med ost på.

Jag har fått en idé. Jag inbillar mig att jag har någon form av konstnärlig ådra liggandes latent i kroppen. Det är förmodligen under sömnlösa nattimmar som dessa ger sig till känna. Jag har nämligen fått en idé till ett konstverk. Det kan nog bli ett bra resultat och kanske också början på en konstnärskarriär...

Vi har haft redovisning av vårt senaste projektarbete i ämnet marknadskommnikation idag. Det gick bra. Projektet gick ut på att marknadsföra en ny mobiltjänst till målgruppen studenter. Tjänsten går ut på att man kan köpa bussbiljetter i mobiltelefonen genom att koppla sitt bankkort till mobilen. Första bussresan som köps med mobiltelefonen får målgruppen som är studenter 50% rabatt på. Nu hade jag tänkt att lägga in bilderna, men det går inte speciellt bra för mig att göra det, dom kommer upp någon annan dag.

Jag önskar mig förresten gummistövlar i födelsedagspresent. Det regnar så mycket i Växjö att man faktiskt vill använda gummistövlar.  Och en limpistol skulle vara väldigt bra att ha också.

Nu börjar jag faktiskt att bli lite trött. Jag ska glänta på dörren till sovrummet och höra efter om S fortfarande snarkar eller inte. Vanligtvis brukar han få en hurving så att han slutar snarka, men jag visar lite extra hänsyn idag eftersom han har ådragit sig en killförkylning och blivit febrig. Kan ju vara ganska bra att sova då.

Godnatt!
Kram T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0