Idag är en bra dag

Hej på er! Trots att min bil inte riktigt gillar snöovädret och att jag har en så kallad "bad hair day" har jag redan kommit fram till att det är en bra dag idag.



När jag drog upp rullgardinen hade ett ganska massivt och tung snötäckte brett ut sig på marken. Det är sådär vitt, ljust, härligt och lagom slaskigt ute. Perfekt väder för snöbollslyktor och snögubbar. Räck upp en hand om du känner för att bygga en snögubbe på Slottsängen! Jag tar med en morot till näsa.

Kl 9.20 hämtade jag upp Rebecca för en färd till Alvesta (och för er som aldrig varit i Alvesta: Alvesta är en typiskt småländsk håla, en sån där som har konditori med en snirklig neonskylt utanför). Vi skulle besöka tryckeriet som ska trycka vårt marknadsföringsmaterial till amår09. Själva Alvesta var inte speciellt svårt att hitta till, däremot var det ganska svårt att hitta rätt väg inne i själva Alvesta. Alla skyltar var nämligen översnöade. Till slut hittade vi i alla fall rätt. Vi fick träffa Pernilla och Mikael på tryckeriet och båda två var riktigt bra.

Nu har jag precis kommit tillbaka till campus och fått reda på att jag ska få jobba imorgon. Hurra säger jag till det! Jag har riktigt längtat efter att få slå in julklappar i mängder, säga tack och önska god jul till stressade kunder.

Nu ska jag äta spagetti och köttfärssås till lunch och sedan bege mig till biblioteket för att ta tag i det typiska fredags-eftermiddagspluggandet. Det där som man måste göra men egentligen inte vill.

Hoppas att ni får en bra dag!



Kommentarer
Postat av: anna

Jag räcker upp handen! :D

2008-12-12 @ 12:31:18
Postat av: Jenny

visst var det mysigt..med massa snö =) Det var massa snö på gungorna idag. det var det första jag såg. Mysigt!!! jag kan också tänka mig att räcka upp handen. Johan kanske hakar på får han det? Han kommer snart!!!!! woooooooohooooooooooooooo! puss på dig

2008-12-12 @ 15:28:47
Postat av: Jenny

nya blogg inlägg sökes...

2008-12-15 @ 08:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0