Fjärde advent hos Micke och lite julfirande

Micke bjöd in till fjärde adventsmys. När jag klev in i Mickes lägenhet doftade det underbart av nybakade lussebullar. Tänker er en kille som både kan baka och har jättemysig lägenhet, det är verkligen Micke i ett nötskal. Micke hade dukat upp med flera olika sorters glögg som vi prövade. Till slut kom vi fram till att vanlig hederlig Blossa-glögg är den godaste. Micke, Johan, Sofia och en massa andra härliga gamla klasskompisar från gymnasiet var med. Så himla kul att träffa alla. Hoppas att ni alla har riktigt kul ikväll. Själv sitter jag hemma och myser tillsammans med mamma. Jag och Mickes syster, Maria, kokade knäck också. Den blev precis sådär perfekt som man vill ha den. Sådär hård när man stoppar in den i munnen och sen blir den bara helt seg och godare än godast när man tuggat på den en stund.

Idag har jag firat jul tillsammans med pappa och min storasyster och hennes familj. Vi fick lite omväxling till all julmat eftersom pappa hade gjort slottsstek. Han är en hejare på slottsstek och vi åt oss riktigt mätta. Till slut toppade vi lunchen med fruktsallad och en massa god choklad. Jag kände att jag var tvungen att pynta Leon också. Visst är han söt?

Efter julfirandet hos far åkte vi till S föräldrar och åt kalkon. Nu sitter jag i soffan hemma hos mamma och är fruktansvärt mätt och belåten och ska alldeles strax börja packa inför semestern. Bara en dag kvar att jobba, sedan bär det av :-)

Mickes goda lussebullar.

Knäckkoncentration. Micke hällde  upp knäcken i formarna.


Julhunden.

Kommentarer
Postat av: elin

tråkigt att vi inte hann ses också...

2008-12-26 @ 19:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0