Jag har sett herr Kantarell

Hej!

Jag har varit ute i skogen och plockat kantareller. Efter ett gott samarbete med min far lyckades vi få ihop dessa kantareller. Samarbetet gick ut på att pappa gick före och pekade vart kantarellerna var och jag sprang efter och plockade dem. Jag har jättesvårt för att se kantareller och blir överlycklig när jag ser något gult lysa på marken. Lyckan varar dock bara några sekunder eftersom jag snabbt inser att jag blivit lurad av ett gult löv. Pappa är dock expert på att hitta kantareller som är kantareller och inte löv. Olyckligtvis lös de flesta kantarellerna med sin frånvaro. Vi fick inte ihop speciellt många men det borde räcka till en smörgås med stekta kantareller. Den njuter jag av ikväll innan det bär av till Frimis tillsammans med Sofia, Johan och Micke. Vi var och fikade igår och hade sjukt kul, länge sen jag skrattade så mycket på så kort tid. Jag förbereder mig på långa skrattattacker och värkande magmuskler ikväll :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0