Friskförklaring och Växjölängtan

Äntligen kan jag friskförklara mig själv. I en hel vecka har jag gått runt med halsont och heshet. Nu är det slut på eländet. Jag köpte ett par lite kortare brallor att springa i förra veckan och nu känns det äntligen som om jag kan inviga dem - bara vädret tillåter. Har åskat och regnat stora delar av dagen.

Var ute med mamma, J-E, Sebbe och en väninna till mamma och åt i fredags. Vi började med en Mijito till fördrink (den absolut godaste drinken, MEN den sk bartendern lyckades inte alls!). Till varmrätt blev det röding med nån form av mandelpotatisbakelse, räkor och hackade ägg med skirat smör över - supergott! Till det drack vi ett gott Rieslingvin som jag tyvärr inte minns namnet på.

Börjar lite smått att längta tillbala till livet och studierna i växjö. Både till plugget och till människora där. Första kursen för terminen är något åt nationalekonomihållet och boken som ligger i min väska gör sig ständigt påmind. Likaså mina uppdrat utöver studierna som jag åtagit mig. Allt ska verkligen bli jätteroligt men jag har inte riktigt hittat den där gnistan som gör att man verkligen vill sätta igång med allt som finns att göra innan skolan börjar på riktigt. Jobbar sista dagen i butiken på onsdag så jag hoppas att inspirationen kan infinna sig mot slutet av veckan.

Dagens outfit har fallit bort ur min blogg. Är så himla jobbigt att hålla på och fota sig själv hela tiden. Men för alla intresserade kan jag meddela att jag har ett par av mammas avklippta jeans, ett rött flätat skärp från Indiska, en svart top från H&M och en svart jacka från Kosta Outlet på mig just nu. Känner mig som en lodis i mammas gamla jeanshorts. Dom är grymt sköna men en aning säckiga över rumpan. Ska bege mig till Myrorna här i Örebro och leta lite second hand-fynd på tisdag eftermiddag. Skulle vara kul att skaffa ett par jeanshorts som sitter lite snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0