Slutjobbat, hufvudstadsvisit och kalas

Hej!

Livet är underbart! Jag ser fram emot en veckas ledighet innan det bär av ner till Växjö igen. Jobbade sista dagen i onsdags förra veckan. Min helsköna boss bjöd på dra åt helvete-kaffe med stoooora hallon och riktig vaniljglass från Sia. Med sådana delikatesser drar jag gärna åt helvete :). Sedan i onsdags har jag hunnit med att vara renoveringssmakråd åt mamma, varit på IKEA och handlat diverse nödvändigheter, besökt huvudstaden och firat min pojkväns födelsedag.

Mamma håller på att renovera i hallen och på en gästtoalett. Hon har det inte alls lätt. Hallen är lång och smal och har hela sju dörröppningar som kräver hänsyn. Jag föreslog denna tapet från Boråstapeter. Tycker att den är grymt söt utan att vara alldeles för blommig. Mamma nappade dock inte, utan föll för en neutral, ljus tapet med ränder. Jag tror iofs också att den kommer att bli jättefin på väggarna. Jag ser dock fram emot den dagen då jag får tapetsera en hall med denna tapet.

Bild: http://www.borastapeter.se

På IKEA shoppade jag ett jättesmart diskställ för tallrikar. Ganska ofta blir vårt lilla diskställ fullt av allt möjligt och då finns detta smarta diskställ till hands. När det inte används tar det inte speciellt stor plats i skåpet, vilket är ett stort plus när man lever kompakt i studentlya.

Bild: http://www.ikea.se

I lördags for jag upp till Stockholm tillsammans med Sebbe och min svärmor. Vi började dagen med en sväng i på Svenskt Tenn. Älskar verkligen Josef Franks tyger och skulle säkert kunna gå där inne i timmar. Jag har sett ut nästa investering till lägenheter, berättar om den senare. Därefter satte hungern in och vi åt Italiensk lunch på en mysig restaurang i gamla stan. Efter det promenerade vi vidare mot söder och strosade omkring på Götgatan. Södermalm är helt nytt för mig och jag gillar det verkligen! En skön blandning av butiker - både second hand och butikskedjor och en skön blandning av olika människor - i like it! Jag kom hem från Stockholm med två påsar. En från Zara och en från Boomerang. Det blev ett par svarta lite chinos-aktiga byxor (från Zara) och en stickad, stor, lång och mysig tröja från Boomerang. Jag är supernöjd! Emellan alla butiker sprang vi rakt in i högvakten, som jag lyckades fånga på bild.



Min pojkvän har blivit ett år äldre. Detta firades med tårta, kakor och bullar tillsammans med familj och grannar. Jättetrevligt. Jag uppvaktade min bättre hälft med en skjorta och en tröja och jag tyckte var riktigt snygg!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0