Tenta imorgon, ny favorit och hem till Öret

Hej!

Nu har jag lagt ner sammanfattningar, feta böcker, miniräknare och allt vad mindmaps heter. Nu får det vara nog med tentaplugg. Jag ska bara samla ihop mitt intellekt imorgon bitti och förhoppningsvis skriva minst godkänt på tentan i ekonomistyrning. Sen får det vara nog med ekonomi för ett bra tag framöver. Åtminstone annan ekonomi än min egen (som student är den inte mycket att hänga i julgranen).

Jag har varit och klippt luggen - helt gratis! Det är nog den mest prisvärda frisören jag varit hos i hela mitt liv. Jag kan erkänna att jag har ganska förutfattade meningar om frisörer. Jag skulle aldrig gå till en frisörsalong som har 80-talsperuker i skyltfönstret (för såna existerar i Örebro). Jag skulle aldrig ens kliva över tröskeln. Jag har nämligen uppfattningen att en frisörsalong och dess frisörer speglar resultatet på kundernas huvud. Därför väljer jag att klippa mig på frisörsalonger som är lite lagom stylisch och med frisörer med schysstra frisyrer. Jag har klippt mig på Kajsa & Co här i Växjö. Toppen!! Först och främst får man studentrabatt på klippningen och några veckor efter klippningen är det helt okej att komma tillbaka och putsa på luggen. Några månader senare gick jag tillbaka för att putsa luggen (jag sparar ut resten av håret). Hade förväntat mig att betala några kronor för att få lite mindre lugg i ögonen men när jag reser på ming så säger min frisör att hon bjuder på luggklippningen. Jag blev så glad och förvånad att jag gick och köpte en brödkorg.

Brödkorgen är ljust klarblå och går enligt expiditen att diska i diskmaskinen. Det tänker jag inte göra. För vi har nämligen ingen sådan. Men jag gillade brödkorgen ändå, den är fräsch och ungdomlig (som någon i övre medelåldern skulle ha uttryckt det). Därför tyckte jag att den passade mig med gratisklippt lugg :-)

Snart ska jag och min kortare lugg krypa upp i soffan med en påse naturgodis (som jag egentligen skulle ha sparat tills imorgon). Jag har en ny favorit bland naturgodiset. Det är skalade paranötter. Dom är smaskens. Och något mer som är bra med dem är att de inte väger så mycket, därför inbillar jag mig att jag får mer för pengarna när jag köper dom. Naturgodis är ju olyckligtvis ganska dyrt så jag försöker att få så mycket kvantitet för pengarna som möjligt.

Kan förresten stoltsera med att mitt nya liv (som jag började för några veckor sedan) fortfarande håller på. Jag har knappt ätit det minsta godis (förutom lite riven mörk choklad ihop med fruktsallad och eftersom det var ihop med frukt så bestämmer jag att det inte räknas). Jag är stolt!

Direkt efter tentan imorgon kommer jag att pysa hem till Örebro i lilla pärlan. Jag har varit och tankat nu på kvällen, både bilen (så att jag kommer hem till Öret) och kylskåpet (så att Sebbe överlever min frånvaro).

Nu ska jag titta på Ugly Betty, hon är så bra!!

/T

Ps. Ska köra försiktigt och ordentligt hem imrgon, lovar! Ds.

Kommentarer
Postat av: Elin

ahh snart kommer du till öret :D Skoj! Hoppas tentan går bra så ses vi på torsdag :)) Kör lugnt!

2008-04-29 @ 20:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0