Idag börjar jag mitt nya liv (OBS! inget Aprilskämt!)

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att börja ett nytt, lite sundare liv med mer motion och nyttigare kost. Därför började jag kvällen med att äta upp allt godis som jag hade kvar från helgen. Nu tänker säkert du att jag borde ha slängt det istället för att äta upp det eftersom jag börjat mitt nya, syndare liv. MEN ICKE! Jag är en snål och fattig studen som just nu läser ekonomistyrning. Jag har precis lärt mig att ekonomi betyder "hushållning med knappa resurser". Med det i åtanke kunde jag helt enkelt inte slänga godiset, utan var tvungen att smaska i mig det. Nu finns det inget mer godis i denna lägnhet som tur är, den enda sötsaken är Sebbe (fyy, vilket dåligt skämt!!).

Jag började mitt nya liv med en runta runt Växjösjön tillsammans med min personliga tränare, a k a Jenny. Vi skulle intervallträna. Vi intervalltränade i ett par kilometer. Sen tog skoskavet av mina nya skor överhanden över min vilja att komma i form. Jag sitter och tjurar över en vattenblåsa stor som en femkrona på min vänstra häl.
Trots skoskavet måste jag preimera mig själv för köpet av mina nya springskor. Jag köpte dom på Footlocker i New York för 48 Dollar (c:a 500 SEK) och kollade sedan upp vad de kostar att köpa här hemma. Stadium tar 1099 kr för dom. Därmed kan jag konstatera att jag gjort ett riktigt klipp. Dessutom upptäckte jag att de matchar min Ipod Suffle jättebra. För sånt är ju faktiskt väldigt viktigt när man ska ut och svettas i löparspåret.


Rundan runt sjön gick bra. Vi sprang lite smått, överraskade till och med mig själv. Så otränad som jag är trodde jag inte ens att jag skulle klara av hundra meter utan att stupa. Vi joggade nog en kilometer åtminstone, lite mer än förväntat. Avslutade med att stretcha så att jag inte ska känna mig som en stel gammal tant imorgon och så gjorde jag ett gän situps. Just nu är min motivation på topp, hoppas bara att det håller i sig.

Efter många om och men fixade jag och Sebbe sushi i lördags. Jag skulle handla ingredienser i lördags. Risvinäger är nästan en omöjlighet att få tag i i Växjö. Fick åka till fyra olika mataffärer innan jag fick tag i den. Sushin blev lyckad, skulle ha fotat lite eftersom sushi är en snygg maträtt. Men resultatet blev så gott att det tog slut innan jag ens hann ta fram kameran (en bra ursäkt för att jag glömde). Näe, det blev faktiskt gott. Men det var lite pilligt att få till det. Riset var svårt att få klibbigt, jag tror att hemligheten är att ha i lite mer socker för att göra det hela lite mer klibbigt och kladdigt. Vi kommer definitivet att göra det igen. Suchi är väldigt mysigt att sitta och plocka med. Man kan säkert sitta en hel kväll och plocka och äta sushi. Det bästa är också att man nästan kan äta tills man spricker eftersom sushi är väldigt fettsnålt och därmed nyttigt. Det är toppen för mitt nya liv helt enkelt!

Jag tror att jag ska lägga till "gå och lägga mig lite tidigare" till mitt nya liv. Inte för att jag mår dåligt men det går säkert att må ännu bättre med en halvtimmes sömn till. Nu är klockan prick 22:30, därför ska jag och mitt nya liv och mitt otäcka skoskav gå och lägga oss.

/Therése


Förresten, tömde min mobilkamera på bilder och hittade några söta bilder på Leon. Pysslade ihop ett litet kollage:
image46


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0