Här är tokfan (och ett gäng vitsippor)

Hej!

Jag är nog precis lika trött idag som jag var igår när jag skrev att jag skulle lägga upp en bild på en galen smålänning. Här kommer den:

image55


Egentligen är jag lite avis eftersom att jag tycker att det ser skithäftigt ut. Människan i fråga flyger runt med en liten motor på ryggen och fallskräm ovanför. Han behövde bara skutta iväg lite och sätta på sin motor så flög han upp i luften. Schysst tillvaro. Bilden ovan illustrerar dessutom den blåa himlen som finns över Växjö men sällan syns.

För ovanlighetens skulle har vädret i Växjö varit tipp-topp de senaste dagarna. Varmt och skööönt! Sebbe och jag knallade runt sjön två gånger i helgen, båda gångerna hade jag mina nya dojjor och ingen av gångerna fick jag skoskav. Jag är supernöjd med skorna.

Jag har grillat hamburgare på balkongen ikväll. Till alla som funderar på att göra samma sak: KÖP FÄRDIGA HAMBURGARE. Att göra egna är ganska svårt. De blir rättstå lösa och vill hellre ligga under än på grillgallret. Efter att ha lagt på en hamburgare (som blev en lite hög istället för en platt burgare) insåg jag att jag var tvungen att tänka om. Gick in och slog på en stekpanna och stekte på burgarna lite innan jag sedan lade dem på grillen. Det gick bättre. Så till alla som är lika envisa som jag och vill göra egna hamburgare: stek på dom lite i stekpannan förstå så att de blir lite "stabila".

Just det, vi har vitsippor i Växjö också (precis som om det skulle vara något unikt!?). Fångade en liten skara på bild när vi var ute och promenerade. Den bilden får avsluta dagen.

Puss och kram
/T

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0