Grillkväll, skönsång och pappabesök

Förutom det här inlägget tänkte jag skriva ett inlägg om några aktuella reklamfilmer som jag tycker saker om.

Vi hade grillkväll här igår. Sju tjejer och två engångsgrillar. Både köket och engångsgrillarna var fulla med tjejer och grillassecoarer. Jag förstår inte varför gallret på engångsgrillarna ligger direkt på kolen. Om någon engångsgrillstillverkare/inköpare läser detta så kan jag tala om att det lätt bränner fast och blir kolbitar på spett istället för kycklingfilé på spett. Allt som allt blev det dock väldigt lyckat. Alla tjejer bidrog med något gott att äta under kvällen och efter grillmåltiden med hemmagjord tzatziki, sallad, bröd och säsongens första grillade kött rev vi av ett SingStar-race utan like. Jag hade ont i halsen och var hes men det var sjukt kul. Borde rikta en ursäkt till alla grannar eftersom jag inte tror att man kan kalla våra sånginsatser för skönsång. Snarare hönsång - en massa kackel...

Minn rygg börjar må bättre. Har haft ont i ryggen i en vecka nu. Känner mig som en gammal tant när jag försöker kliva upp ur sängen. Tror att det är någon muskelsträckning eller så, gör iaf skitont när jag försöker att göra situps.

Pappa kommer hit på söndag. Vi ska ha däckdag. Byta vinterdäck till sommardäck och trasigt cykeldäck (egentligen slang) till helt cykeldäck så att jag kan åka bil utan att få böter efter månadsskiftet och cykeldäcket för att jag ska slippa åka bil överhuvudtaget. Pärlan (bilen alltså) gick förresten bra på bilbesiktningen. Till min lycka :-)
Kanske just därför som hon kallas för Pärlan!?

Jag ska bjuda pappa på sushi. Det blir trejde veckan i rad som vi gör sushi. Men det gör ingenting för det är sååå gott! Ett tips om man ska göra sushi är dock att inte vara extremt hungrig när man börjar. Det är pilligt och tar lång tid, vilket gör att man lätt blir irriterad och sur (jag vet av egen erfarenhet), Men när man väl sitter med ett stort fat fullt av god sushi så är det värt det.


Sushin som vi gjorde förra helgen. Kom dock på att jag skulle fota först när vi nästan ätit upp allt.

Jag måste bara få briljera med mina ekonoistyrningskunskaper. Jag satte VG på första tentan i ekonomistyrning. Detta trots att jag tillbringat en vecka i NY och trots att jag var omotiverad och lat inför tentan. Trodde dessutom inte ens att jag skulle få godkänt. En glad överraskning! Nu har vi gått från kalkylering till bokföring. Bokföring är grymt mycket roligare än kalkylering. MEN (för det finns ett stort MEN med bokföring) det är ändå inte speciellt roligt (jag tycker synd om dig, mamma!).

Jag ska dedikera resten av dagent ill min lärobok "Princibaserad redovisning". Risken är stor för att jag kommer somna både en och två gånger.

/T

Ps. Så här fin blev inramningen av Ögonkakao-affishen som jag köpte för nån måndad sen. Jag är supernöjd! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0