Raggsockor, kalla fötter och paj.

Hej!

Idag har jag lärt mig om Maslows hierarkipyramid. En pyramid som visar människans behov; från det mest elementära till det minst. Detta ska tydligen vara bra ur marknadsföringssyfte.

Jag har investerat 40 kr i en EHVS-väska (Ekonomihögskolan i Växjös studentförening) (den är så billig eftersom en massa företag sponsrar och får ha sina loggor på min väska (och 200-300 andra studenters också). Jag har egentligen betalat för att få gå runt och göra reklam, väldigt smart av alla företag. Väskan är väldigt funktionell också. (se nedan)
image3


Hyresvärden snålar fortfarande med värmen. Jag lallar runt i raggsockor men fryser ändå om tårna.

image2

Har en kassler- och skinkpaj i ugnen, är jättehungrig så det ska bli gott. (Se bild nedan)

image1


Två tjejer i min klass ordnar klassfest på fredag. Alla vet att det är fest men inga vet vilka tjejerna som har festen är. Det låter lovande...

Nu är pajen klar! Paj och idol, det blir bra!

Puss & Kram
/Therese

image4

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej. Nu har jag kollat Din blogg med tekniskt bistånd av Din mor. Sjyst sätt att konversera.
trevligt att Ni ska ha lite fest på fredag.
Bra sätt att komma in i ruljansen. Här är det som vanligt. Mycket jobb, och det är bra. Pratar med Paula nästan varje dag. Plockar päron i massor. Ger bort massor. Har börjat och simma igen, 1000 m. i måndags, joggade 3 km igår. Känns ok. Kanske kan ta en inlinestur ikväll. eller simma. Kroppen känns ok. Imorgon så kanske jag och några kompisar tar en tur med Le-Le. Dom ville göra nåt trevligt med en grekisk "gud" nej skämt åsido. en lärare som Dom besökte i somras. Det är Anki från Kvinnerstaskolan som frågade.
På Fredag så skall jag simma och på kvällen drar vi förmodligen till Barva och dansar, utanför Eskilstuna. Kul at Ni trivs, har Du inga fårskinnstofflor eller några andra varma tofflor.?
Det tar nog några veckor till innan hyresvärden drar på värmen. Du kommer ihåg hur svalt det var hos mig. Ha det så jättegott, saknar Er. Men vi får försöka hålla tät kontakt så fixar Vi detta.
Kramar till Er bägge. Leon skäller.

2007-09-12 @ 15:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0